{"result":"success","totalresults":4,"startnumber":0,"numreturned":4,"announcements":{"announcement":[{"id":25,"date":"2021-01-10 04:34:00","title":"Konsulenttjenester","announcement":"

Vi l\u00f8ser det meste innen IT for deg! Vi kan hjelpe til med b\u00e5de sm\u00e5tt og stort.<\/span>
V\u00e5re tjenester inneb\u00e6rer blant annet:<\/span>
- Support ved fjernstyring.<\/span>
- Utvikling.<\/span>
- Oppsett av servere.<\/span>
- Oppsett av nettsider.<\/span>
- Nettverkstjenester.<\/a>
- Og mye mer!<\/span>

Er det noe du vil ha hjelp med? Benytt\u00a0<\/span>
kontaktsskjemaet<\/a>\u00a0s\u00e5 finner vi en l\u00f8sning som passer deg!<\/span><\/p>","published":0,"parentid":0,"language":"","created_at":"0000-00-00 00:00:00","updated_at":"0000-00-00 00:00:00"},{"id":24,"date":"2021-01-10 04:28:00","title":"Nettverk","announcement":"

Vi setter opp nettverk for din bedrift!<\/span>
Med v\u00e5rt topp moderne utstyr fra kjente produsenter, v\u00e5re skybaserte l\u00f8sninger og v\u00e5rt kompetente team finner vi en l\u00f8sning som passer for din bedrift.<\/span>

Hos oss f\u00e5r du:<\/span>
Oppsett og nettverkdesign tilpasset din bedrift.<\/span>
Gode supporttjenester.<\/span>
Konkurransedyktige priser.<\/span>
Oversiktlige fakturaer.<\/span>

\u00d8nsker du et tilbud? Benytt\u00a0<\/span>
kontaktsskjemaet<\/a>\u00a0s\u00e5 finner vi en l\u00f8sning som passer deg!<\/span><\/p>","published":0,"parentid":0,"language":"","created_at":"0000-00-00 00:00:00","updated_at":"0000-00-00 00:00:00"},{"id":23,"date":"2021-01-10 01:36:00","title":"Personvernserkl\u00e6ring","announcement":"

1. Behandlingsansvarlig
<\/strong>Norsk Hosting AS er behandlingsansvarlig for selskapets behandling av personopplysninger.

2. Personopplysninger som lagres
<\/strong>Vi lagrer f\u00f8lgende personopplysninger om v\u00e5re kunder: navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, kj\u00f8nn, f\u00f8dselsdato, passord for min side. Vi lagrer ogs\u00e5 IP-adresse og personlig ID ustedt av Norid. I tillegg til dette samler vi inn betalingskortopplysninger p\u00e5 vegne av v\u00e5r leverand\u00f8r Stripe, som h\u00e5ndterer og lagrer betalingskortopplysninger for virksomheten. Betalingskort lagres aldri lokalt p\u00e5 v\u00e5re servere og er aldri synlig for v\u00e5re ansatte.

3. Form\u00e5l med behandlingen
<\/strong>Vi behandler opplysningene for \u00e5 kunne gjennomf\u00f8re v\u00e5re forpliktelser etter avtale med deg. Vi benytter ogs\u00e5 opplysningene for \u00e5 kunne gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kj\u00f8p via e-post, telefon, SMS og postutsendelser. Vi lagrer i tillegg kj\u00f8pshistorikk og adferdsm\u00f8nster p\u00e5 v\u00e5r nettside, dvs. opplysninger om hvordan den enkelte kunde navigerer p\u00e5 siden

4. Grunnlaget for behandlingen
<\/strong>Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for \u00e5 oppfylle kj\u00f8psavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6 (b). Der du har samtykket vil det benyttes ogs\u00e5 opplysningene til \u00e5 gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kj\u00f8p via e-post, telefon og SMS. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan n\u00e5r som helst takke nei til \u00e5 motta slik informasjon fra oss.

5. Innhenting av personopplysninger
<\/strong>Vi lagrer de personopplysningene du har avgitt p\u00e5 v\u00e5re nettsider. Vi bruker informasjonskapsler\/cookies p\u00e5 v\u00e5re nettsider for \u00e5 gi deg som bes\u00f8ker siden best kundeopplevelse og service. Lov om elektronisk kommunikasjon krever at vi informerer v\u00e5re bes\u00f8kende om bruk av informasjonskapsler (cookies).

6. Utlevering av opplysninger til tredjeparter
<\/strong>Vi vil ikke dele, selge, overf\u00f8re eller p\u00e5 annen m\u00e5te utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det. For \u00e5 kunne oppfylle v\u00e5re forpliktelser etter avtalen utleveres n\u00f8dvendige opplysninger til v\u00e5re samarbeidspartnere: Stripe, for \u00e5 im\u00f8tekomme krav for betaling og informasjon om transaksjoner, Fiken for regnskapsf\u00f8ring, Domeneregistrering.no for utf\u00f8relse av registrering av .no-domener samt Norid for .no-domener.

7. Sletting av personopplysninger
<\/strong>Opplysninger vi etter bokf\u00f8ringsloven er forpliktet til \u00e5 bevare vil lagres i inntil 5 \u00e5r, i henhold til lovens krav.

8. Rettigheter for den registrerte
<\/strong>Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Det gj\u00f8res oppmerksom p\u00e5 at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger. Det kan klages til Datatilsynet p\u00e5 behandling i strid med reglene.

9. Informasjonssikkerhet
<\/strong>Vi sikrer dine personopplysninger ved b\u00e5de fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll, samt ved kryptering av sensitive deler av avgitte opplysninger.

Kontaktinformasjon
<\/strong>Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til f\u00f8lgende adresser:<\/p>\r\n

hei@norskhosting.no<\/p>\r\n

Norsk Hosting AS
Fr\u00f8yas vei 18 1782 HALDEN<\/p>","published":0,"parentid":0,"language":"","created_at":"0000-00-00 00:00:00","updated_at":"0000-00-00 00:00:00"},{"id":22,"date":"2021-01-10 01:25:00","title":"Avtalevilk\u00e5r","announcement":"

Generelle avtalevilk\u00e5r<\/strong><\/p>\r\n

Avtalen opprettes i det kunden foretar en bestilling, enten via nettportal, tekstmelding, telefon eller e-post. Kunden f\u00e5r tilsendt en bekreftelse p\u00e5 dette. Avtalen er \u00e5 anse som opprettet mellom virksomheten og kunden, og er juridisk bindene.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Personvern<\/strong><\/p>\r\n

Alle data lagres under sikre forhold, kun n\u00f8dvendige ansatte har tilgang til dataene, og har taushetsplikt, samt at tilgang blir logget. Ved avvik i lagringsforhold vil vi kontakte de kundene det m\u00e5tte gjelde s\u00e5 snart som mulig. Data som ikke er lovfestet lagret over 18 m\u00e5neder vil slettes etter den tid. Kunden kan be om innsyn i hvilke data som er lagret.<\/p>\r\n

All form for markedsf\u00f8ring skal kunden akseptere gjennom \u00e5 godta dette i e-post som bekreftelse.<\/p>\r\n

Bes\u00f8kendes aktivitet loggf\u00f8res, herunder IP-adresse, klokkeslett og hvilken side.<\/p>\r\n

Vi bruker noen informasjonskapsler for \u00e5 gj\u00f8re brukeropplevelsen bedre. Dette er PHPSESSID for \u00e5 gj\u00f8re det mulig \u00e5 v\u00e6re innlogget p\u00e5 siden. Den inneholder referanse til sesjonen p\u00e5 tjeneren, og inneholder ingen personlig informasjon. Den utl\u00f8per s\u00e5 snart nettleseren lukkes. WHMCSAffilateID brukes dersom du er kommet til oss via en kunde som har henvist deg. Det f\u00f8rer til at den kan f\u00e5 et avtalt bel\u00f8p for dette, og denne utl\u00f8per etter 90 dager. WHMCSUID \/ WHMCSPW brukes for \u00e5 huske funksjonaliteten p\u00e5 kundeomr\u00e5det. Denne gj\u00f8r at du kan v\u00e6re innlogget over lengre tid p\u00e5 siden, helt opp til 365 dager, eller til du logger ut.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Pris, betaling og faktura<\/strong><\/p>\r\n

Pris er den som er offentlig tilgjengelig p\u00e5 produktet, eller s\u00e6rskilt avtalt pris for tjenesten, eller produktene. Prisen kan indekseres \u00e5rlig etter konsumprisindeksen. Dersom virksomheten ser at offentlig opplyst pris, er direkte feil, som f\u00f8lge av skrivefeil, eller andre lignende feil, kan virksomheten endre prisen fra p\u00e5f\u00f8lgende periode uten annet varsel enn at prisen er opplyst p\u00e5 kundens betalingsfaktura.<\/p>\r\n

Fakturaens forfall st\u00e5r tilenhver tid p\u00e5 faktura. Dersom forfall overskrides, vil det bli sendt ut purring. Vi kan i noen tilfeller videresende til et inkassoselskap for videre oppf\u00f8lging.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Oppsigelse, endring og flytting<\/strong><\/p>\r\n

Oppsigelse skal skje senest forfallsdag p\u00e5 faktura for kommende periode.<\/p>\r\n

Et abonnement kan endres i perioden, eventuelt mot tilleggsbetling eller forlengelse av abonnementstiden, avhengig av antall dager til ordin\u00e6r fornyelse. Dette innenfor hver kategori av abonnementer.<\/p>\r\n

Ved flytting av et abonnement eller tjeneste m\u00e5 du kontakte virksomheten for videre hjelp.<\/p>\r\n

Dersom en tjeneste ikke sies opp vil den ikke slettes umiddelbart, selv om faktura ikke er betalt. Dette for \u00e5 sikre kundens data, dersom faktura er g\u00e5tt kunden forbi. I slike tilfeller kan vi gjen\u00e5pne tjenesten, etter et halvt \u00e5r, og kan i slike tilfeller kreve et fastsatt gebyr for ekstraarbeidet det medf\u00f8rer. Kunden m\u00e5 ogs\u00e5 betale dette for \u00e5 frigi sin tjeneste for eventuell flytting.<\/p>\r\n

Standard oppsigelsestid dersom anett ikke er opplyst er tolv m\u00e5neder. For tjenester av art kommunikasjon (TeamSpeak) som faktureres m\u00e5nedlig er oppsigelsestiden to m\u00e5neder.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Virksomhetens oppsigelsesrett<\/strong><\/p>\r\n

Virksomheten forbeholder seg retten til \u00e5 si opp en tjeneste til enhver tid, med 30 dagers varsel. Alle gebyr\/leieavgifter m.v. som er betalt forut, vil bli forholdsmessigt tilbakebetalt, hvis NorskHosting benytter sin rett til oppsigelse. Hvis oppsigelsen skyldes at kunden overtreder de til enhver tid gjeldende betingelser, vil det ikke skje noen refusjon, og oppsigelse kan iverksettes umiddelbart. Enhver overtredelse av betingelsene, som resulterer i ekstra omkostninger, vil bli p\u00e5lagt kunden.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Bruk<\/strong><\/p>\r\n

Virksomheten kan si opp avtalen umiddelbart ved bruk som strider med avtalevilk\u00e5rene eller norsk lov.
Grunner for oppsigelse kan v\u00e6re, men er ikke begrenset til:
- Bruken strider mot norske lover
- Bruken strider imot normal oppf\u00f8rsel p\u00e5 internett
- Bruken f\u00f8rer til forstyrrelser p\u00e5 NorskHosting sine systemer.
- Bruken er i strid med denne avtalen eller dens vedlegg.<\/p>\r\n

Eksempler p\u00e5 bruk som kan f\u00f8re til forstyrrelser p\u00e5 systemene og derfor ikke er tillatt er (ikke begrenset til):
- IRC-programvare
- Piratprogramvare
- Hackingsider og programmer
- Warez-nettsteder
- Musikk beskyttet av opphavsrett hvor kunden ikke selv innehar opphavs- og distribusjonsrett
- Virus
- Portscanning
- \u00c5pne proxier
- \u00c5pen SMTP Relay
- Scanning av websider med hensikt \u00e5 samle e-postadresser eller annen data for markedsf\u00f8ring<\/p>\r\n

Virksomheten avgj\u00f8r alltid hva som er et brudd p\u00e5 denne avtalen, og forbeholder seg retten til \u00e5 stenge tjenesten inntil det har blitt opprettet kontakt med kunden og det er gjort en avtale om fjerning av materiale som ikke er tillatt. Er du usikker p\u00e5 om ditt bruk er tillatt, vennligst ta kontakt gjennom supportskjemaet.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Produktenes innhold<\/strong><\/p>\r\n

Dersom et produkt er opplyst \u00e5 ha et bestemt innhold, og form\u00e5l er det dette som gjelder. Kunden kan ikke bruke en tjeneste ment for \u00e5 lagre nettsider, til sitt private fotoarkiv som eksempel stenging, nedetid og problemer<\/p>\r\n

Problemer som skyldes kundefeil kan bli fakturert, men dette skal avtales p\u00e5 forh\u00e5nd.<\/p>\r\n

Eventuell nedetid som skyldes ytre hendelser, som v\u00e6r, gir ingen prisreduksjonsrett. Dersom det oppst\u00e5r uventet nedetid p\u00e5 grunn av defekt maskinvare skal det tilstrebes at kunden f\u00e5r varsel, og f\u00e5r sine tjenester opp \u00e5 g\u00e5 igjen s\u00e5 fort som mulig. Dette utl\u00f8ser ikke prisreduksjonsrett i normale tilfeller.<\/p>\r\n

En tjeneste kan stenges (suspanderes), dersom det er innhold p\u00e5 den som bryter med lov, som privat fildeling, eller er av annen art som faller inn under dette. Tjenester kan ogs\u00e5 stenges dersom kunden ikke har gjort opp faktura. Dette kan skje uten forvarsel.<\/p>\r\n

Det er uttrykkelig forbudt \u00e5 reklamere for, distribuere, oppbevare, behandle eller p\u00e5 annen vis h\u00e5ndtere uanstendig, pornografisk (mykporno eller hardporno), satanistisk og rasistisk materiale, eller materiale som krenker menneskeverdet, glorifiserer krig eller er egnet til \u00e5 utsette barn og unge for umoralsk eller skadelig p\u00e5virkning ved hjelp av tjenester levert av NorskHosting. Det er helt opp til virksomhetens ledelse \u00e5 vurdere om dette er tilfellet. Virksomheten kan etter eget skj\u00f8nn avgj\u00f8re, herunder bringe tjenesteforholdet til opph\u00f8r uten varsel eller stenge ned tjenesten, om hjemmesiden som publiseres, eller materiale som henvises til fra Kundens hjemmeside, er rettsstridig iht. denne bestemmelsen.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Sikkerhetskopi<\/strong><\/p>\r\n

V\u00e5re tjenester sikkerhetskopieres regelmessig til en annen lokalitet enn der driften er, per tiden i EU. I alle tilfeller, er kunden selv ansvarlig for \u00e5 sikkerhetskopiere sine data, og lagre disse p\u00e5 en trygg m\u00e5te. I tilfeller ved datatap vil vi kontakte kunden for \u00e5 hjelpe den \u00e5 legge inn sine sikkerhetskopier om vi ikke skulle ha kopi som er oppdatert. Dedikerte tjenester, samt virtuelle servere har ingen sikkerhetskopi om slikt ikke er s\u00e6rskilt spesifisert.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Konsesjoner<\/strong><\/p>\r\n

Dersom kunden driver med virksomhet som krever konsesjon eller annen s\u00e6rskilt tillattelse fra det offentlige m\u00e5 denne ordne dette.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

S\u00e6rskilt om domener<\/strong><\/p>\r\n

Vi forbeholder oss retten til \u00e5 aktivere DNSSEC p\u00e5 alle domener. Dersom du \u00f8nsker \u00e5 reservere deg mot dette, ta kontakt.<\/p>\r\n

Vi aktiverer AUTHINFO for alle domener, og kan bytte denne regelmessig. Registraren kan nekte \u00e5 gi ut autorisasjonskoden til annet enn registrert e-postadresse eller postadresse spesifisert i kontaktinformasjonen for domenet\/kundeforholdet.<\/p>\r\n

Kj\u00f8p av .no-domener er etter Norid sitt reglement kun tilgjengelig for norske privatpersoner (begrenset til 5 domenenavn per person) og virksomheter med norsk organisasjonsnummer.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Videresalg av tjenester<\/strong><\/p>\r\n

Salg av tjenester som kunden har leid for egen bruk er ikke tillatt. Dette kan kun skje dersom kunden abonnerer p\u00e5 en slik tjeneste.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Tvister og lovvalg<\/strong><\/p>\r\n

Partenes rettigheter og plikter etter avtalen bestemmes i sin helhet av norsk rett. Hvis det oppst\u00e5r tvist mellom partene om tolkningen eller rettsvirkningene av denne avtalen, kan virksomheten kreve at tvisten skal s\u00f8kes l\u00f8st ved forhandlinger. F\u00f8rer slike forhandlinger ikke fram innen 30 virkedager fra kravet om forhandlinger ble reist, vedtar hver av partene at slik tvist skal avgj\u00f8res med endelig virkning for domstolene. Virksomheten forbeholder seg retten til \u00e5 vedta verneting. Partene kan skriftlig avtale annen tvistel\u00f8sningsmekanisme, herunder tillate at s\u00f8ksm\u00e5l kan fremmes andre plasser enn ved vedtatte verneting.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Ufravikelige rettsregler<\/strong><\/p>\r\n

Avtalen viker for tvingende bestemmelser om lovvalg, jurisdiksjon mv, som er fastsatt til vern og opprettholdelse av forbrukerrettigheter eller andre s\u00e6rlige kundegrupper.<\/p>\r\n

\u00a0<\/p>\r\n

Angrefrist<\/strong><\/p>\r\n

Angrerett gjelder kun for forbrukere, ikke bedrifter. Ved registrering av et domene alene, eller sammen med webprodukter, som krever organisasjon- eller selskapstilknytning, kan man ikke p\u00e5berope seg angrerett. Ved bruk av angreretten skal kunden sende inn signert, skriftlig melding om dette til virksomheten, og den vil trekke tilbake leverte tjenester og kunden vil f\u00e5 betalingen refundert med de unntak av gjeldende rettsregler p\u00e5 omr\u00e5det. Angreretten gjelder i 14 dager fra bestillingstidspunktet.<\/p>","published":0,"parentid":0,"language":"","created_at":"0000-00-00 00:00:00","updated_at":"0000-00-00 00:00:00"}]}}